Een schadegeval met je wagen? Volg in realtime de herstelling op.

15 februari 2021

P&V lanceert een timeline

Raakte Jouw auto beschadigd na een aanrijding of ongeval? In dat geval moet P&V de omvang van de materiële schade en het bedrag van de schadevergoeding waarop je recht hebt bepalen. Hiervoor doen zij een beroep op een erkende hersteller en vaak ook op een expert.

Wat zijn de conclusies van de expert? Hoe wordt jouw schade vergoed? En hoe vlot de herstelling van jouw wagen? Voortaan kan je na een schadegeval met je auto in realtime volgen hoe de expertise of herstelling verloopt. En dat vanaf de opening tot de afsluiting van jouw dossier. Hiervoor ontwikkelde P&V samen met de firma informex het digitale platform timeline, een nieuwigheid op de belgische markt.

Gebruik Timeline

Om Timeline te kunnen gebruiken, geef je ons bij het openen van jouw dossier jouw e-mailadres door. Zo kan P&V je live updates sturen. In eerste instantie via e-mail, daarna ook per sms en vanaf september 2018 via Facebook, Twitter of Whatsapp: aan jou de keuze. Deze updates consulteer je vanop uw computer, tablet of smartphone.

Een primeur voor België

Het Timeline-platform is een primeur. Voorlopig is P&V de enige verzekeraar in België die op deze manier klanten (die dat wensen) informeert doorheen het volledige expertise- en reparatieproces. Om dit te kunnen doen, integreerden we 3 500 herstellers en 400 expertisebureaus in dit platform.

Net zoals bij aankopen op sommige webshops, word je regelmatig op de hoogte gehouden van de vorderingen in uw dossier. In schadedossiers gebeurt dat op sleutelmomenten, zoals de lancering van de expertiseopdracht, de opmaak van het bestek door de hersteller of de reparatie van uw voertuig. Maar er is meer: via Timeline kunt u problemen met de prestaties van de hersteller of expert meteen signaleren. En hoe beter u en P&V worden geïnformeerd, hoe beter en sneller de schade kan worden geregeld.

Bovendien kan P&V met Timeline na afsluiting van jouw dossier polsen naar jouw ervaring als klant. Dat doen ze aan de hand van een enquête. Op basis van jouw feedback stuurt de maatschappij de service bij waar nodig.